vrijdag 26 februari 2010

Cursus

Mijn leven bestaat momenteel voornamelijk uit het volgen van cursussen Niets zo mooi als je in donkere tijden creatief te verrijken. Dus zing ik (privé en met koor), film ik, yoga ik en ontwerp ik. Vooral de laatste cursus is bijzonder. Hij wordt gegeven onder de noemer 'Broadcast design', maar dat is puur een verhipte titel voor 'Motion', een montageprogramma. Nu ging mijn bloed al sneller stromen toen ik een aantal cursussen geleden leerde monteren en ik opeens zelf verhalen kon vertellen. Maar deze cursus kan me oprecht blij maken. Hij brengt namelijk allerhande zaken samen die de afgelopen jaren los van elkaar door mijn leven dwarrelden. Photoshop, Indesign, Final Cut Pro, filmen, alles komt bij elkaar. Wat kan je zoals doen met Motion? Wat niet is de vraag. Je kunt titels maken, animaties, film combineren met grafische beelden, noem het maar op. Nu heb ik er twee lessen over gedaan om drie lullige titels spectaculair in beeld te doen verschijnen, en dat met behulp van een uitgebreide handleiding. Dus het is nog maar de vraag welke geniale producten ik uiteindelijk zal fabriceren. Wat ik echter zo mooi vind, is dat ik opeens nieuwe mogelijkheden zie. Enkele weken geleden zag ik prachtige beelden voor me voor de eindtitels van een filmpje dat ik gemaakt had, maar wist ik niet of het kon en hoe het dan moest. Nu heb ik nog steeds geen idee hoe, maar ik weet zeker dat het kan.
Onderstaand voorbeeld is een van de vele die op youtube te vinden zijn. Kijk vooral verder, want het ziet er allemaal prachtig uit! En ik kan je verzekeren: dit is met liefde gemaakt, want er gaat nogal wat tijd inzitten...

Geen opmerkingen: