zaterdag 15 augustus 2009

Oude liefde

Oude liefde roest niet. Zegt men.
Ik had een oude liefde lang verwaarloosd. Jaren terug kon ik bijna geen dag zonder, en toen was er een lange radiostilte.
Sterker nog, ik had deze oude liefde helemaal afgeschreven. Had immers een nieuwe gevonden.. En tja, nieuwe liefdes doen oude vergeten.
Maar laatst kwam ik hen weer tegen. En werd ik wonderbaarlijk geraakt. Het zijn er twee. Twee stemmen. Een piano en een gitaar. Dat soort dingen.

Opnieuw is het herkenbaar, ook al is het jaren later en gaat het om andere onderwerpen. Of dezelfde onderwerpen vanuit een ander standpunt. Wellicht is dat het.
Ik kan niet kiezen tussen welke liedje het mooist is, dus bij deze het liedje waar ik blij van word.
Maar met de opmerking dat de anderen net zo mooi zijn, ook al maken ze wellicht iets minder blij en raken ze iets dieper.

Op youtube kan je ze met beeld zien, inclusief delen van de bijbehorende show. Een aanrader voor wie van mannen op een podium houdt.

Geen opmerkingen: