donderdag 4 juni 2009

Oscar

Ik kreeg het boekje 'snobisme voor beginners', van Oscar van den Boogaard, waarin hij in 150 korte stukjes schrijft over de goede dingen des levens, maar vooral: over het genieten van de kleine dingen. Geuren van vroeger, badolie, rozen, en de orgasmatron (waar ik me lang geleden op internet in alle enthousiasme over heb uitgelaten..).

Maar hij schrijft ook over de keuze om bepaalde dingen niet te kopen, niet te doen. Omdat er nou eenmaal geen mussen op de 8e verdiepig vliegen die van een mussenflat gebruik zullen maken. Bijvoorbeeld.
Het is een heerlijk boekje, met fijne verhaaltjes. Om voor te lezen voor het slapen gaan, ter inspiratie voor een goed leven, of om de tijd te doden. En dat dan ook nog in zijn prachtige zinnen, waarmee hij me al jaren betoverd. Ik ben fan van Oscar, en van iedereen die hem aan mij cadeau doet.

Geen opmerkingen: