dinsdag 12 januari 2010

Misdrijf

Zo gebeurt er nooit iets en zo heb je de ene reddingsactie na de andere. Nou ja, die van vorige week was in feite geen reddingsactie aangezien het slachtoffer niet meer te redden was. (Voor de geïnteresseerden: de politie onderzoekt de zaak en heeft bij alle buurtbewoners een brief met foto van het slachtoffer verspreid in de hoop op tips. Mocht iemand zondag 3 januari j.l. in de Indische buurt zijn geweest en iets hebben opgemerkt, geef ze dan even een belletje.)
Maar vanavond speelde de tragedie zich af op mijn eigen balkon.
Ik merkte omstreeks 22.30 uur een vreemde situatie op. De dader was omstreeks 20.25 uur door mijzelve het balkon opgelaten, nadat deze had aangegeven naar buiten te willen. Voorgaande weken wilde de dader na vijf minuten meestal weer naar binnen, nu hoorde ik echter niets. Ik vermoedde in eerste instantie nog nies maar toen, nadat ik de deur op een kier had gezet, de dader geen aanstalten maakte om binnen te komen, rook ik onraad. Ik ging ondanks de kou toch naar buiten en trof de dader in een geconcentreerde houding aan in een hoekje van het balkon, met de blik gericht op het hoekje tussen de plantenpotten. Nadat ik de dader benaderd had, hoorde ik geritsel. De dader viel de plaats van het geluid aan, waarna ik ingreep en de dader optilde. Vanuit het niets leek het slachtoffer zich over mijn balkon te bewegen. De dader zat in opgewonden staat op mijn arm en werd verschrikkelijk kwaad toen deze door mij van het slachtoffer gescheiden werd.
Ik heb het slachtoffer voorzichtig opgetild en geconstateerd dat er geen zichtbaar letsel was. Er was geen open wond waar bloed uit kwam en het slachtoffer kon zich nog bewegen. Toen merkte ik op dat er wellicht sprake was van een beenbreuk. Ik besloot het slachtoffer naar binnen te verplaatsen, alwaar ik omstreeks 22.40 uur de ambulance heb gebeld. Terwijl we wachtten tot deze zou arriveren, probeerde ik het slachtoffer iets te eten te geven, maar dat lukte niet. Wel leek het slachtoffer langzaam weer een beetje bij te komen en bewoog het meer.
Rond 23.15 uur arriveerde de ambulance en heb ik het slachtoffer voorzichtig overgedragen aan het medische personeel. Het viel me zwaar. Ik had liever zelf gezorgd dat het binnen no-time weer de wijde wereld in kon, maar dit leek me toch het beste. Zij zouden ervoor zorgen dat alles weer goed zou komen. Aangezien het misdrijf is opgelost hoeft u niet te bellen.

Het slachtoffer









De dader

Geen opmerkingen: