woensdag 1 oktober 2008

Strolling around

Ik loop me helemaal dood hier. Niet alleen om schoenen te vinden, maar ook gewoon. Alles lijkt maar 'one block away', en soms is het dat ook, maar meestal toch niet. Ik vind het nog steeds bijzonder om langzaam in een nieuwe buurt aan te komen. In tegenstelling tot de metro (waarmee je hup, zomaar in de east village of in chelsea staat) zie je langzaam hoe de buurt verandert en er opeens meer/minder bomen, meer/minder buitenlanders of meer/minder mannen in pak voorbij lopen.
Eergisteren heb ik een dag lang door Central Park gelopen. Gisteren over de pier en het strand bij Coney Island en vandaag is de Upper West side aan de beurt.
Mijn blaren hebben in de afgelopen dagen enorme afmetingen aangenomen, waardoor ik momenteel iets rustiger aan probeer te doen. Maar al lopend leg ik dan ongemerkt toch weer 4 miles (6 km) af.. Al dat lopen heeft trouwens wel een heel groot voordeel: ik voel me absoluut niet schuldig als ik weer eens een overheerlijke muffin of gingercookie naar binnen werk: dat loop ik er morgen wel weer vanaf!

Geen opmerkingen: