zondag 12 oktober 2008

Asheville

Dit is geen normale Amerikaanse stad.
Dat is me niet alleen duidelijk geworden door eigen ervaring, dat is ook wat iedereen die ik hier ontmoet me heel erg duidelijk wil maken. 'You know that it's different here, right? It's more relaxed, people are cool.' Wellicht denkt iedere Amerikaan dat over zijn 'hometown', maar in dit geval neem ik het graag aan.
In Asheville vind je een hoge concentratie dreadlocks, mensen die je high fiven op straat ('Hey man, you look like someone who would give a high five. High five! Yeah!'), gitaarspelende ouders (met spelende kinderen om hen heen). Daarnaast stikt het hier van de organic shops. Niet alleen grote supermarkten met alleen maar biologisch eten (AH eat this!), ook kleding en schoenenzaken waar alles ecologisch is. En dan heb ik het nog niet eens over alle coffeeshops en juicebars en organic restaurants.
Met andere woorden: Walhalla. Het bestaat.
En dan is het ook nog eens prachtig weer, zijn de buren superaardig, slaap ik in een droombed, is er kampvuur met muziek bij vrienden, een drumcircel op vrijdagavond met dansende mensen op het plein en breng ik de tijd door met iemand waar ik heel veel van hou en waar ik een bijzondere vriendschap mee deel.
Je zou wel kunnen zeggen dat dit geluk is.

Geen opmerkingen: