zaterdag 18 oktober 2008

Fiets

Uiteindelijk heb ik pas op mijn laatste dag in New York een fiets gehuurd. Zonde. Want fietsen in New York is nog leuker dan gewoon rondlopen in New York. Het was al na de middag toen we uiteindelijk op onze citybikes stapten. Ik voelde me de koning te rijk, zeker omdat ik J ver achter me liet, en me dus Amsterdams arrogant kon voelen. Toen we bergop moesten en we midden in de donderdagmiddag spits zaten bleek dat hij iets onbevreesder tussen de bussen en taxis door durfde te manouvreren. Het zou niet mijn eerste keuze zijn, om op dit tijdstip en door deze bepaalde straten te fietsen, maar ik kan iedereen aanraden te fietsen in Manhattan. Ten eerste gaat het een stukje sneller, en ten tweede maak je echt deel uit van de stad. Het was heerlijk! De volgende keer ga ik alleen maar alles op de fiets doen. Als het niet regent. En het overdag is. En niet te druk. Maar het was echt heerlijk!

1 opmerking:

Amis zei

Nou, ik vind het ook wel gezellig dat je weer met je groene fietstasjes door het Amsterdamse zal crossen... :) Maar eh... niet te lang hier blijven, hoor! The world awaits you....