maandag 2 november 2009

Bed

Ik denk al dagen aan een groot Hästings bed. Zo'n bed dat tien keer zo groot is dan een normaal bed, waar je in principe in zou kunnen leven. Het lijkt me heerlijk om daar in te liggen. Een tijdje op mijn rechterzij, effetjes een slaapje doen, en dan hup op links voor dezelfde exercitie. En dat dan maanden achter elkaar.
Met een donzen dekbed, dat wollig om je voeten ligt, die geen ijsklompjes of klef bezweet, maar precies goed zijn. Met je neus net boven het dekbed uit, je haar in de war van het draaien. Héél soms zou ik er dan even uit komen. Om naar de wc te gaan of om een kopje thee te zetten (alhoewel het ideale bed natuurlijk een kastje met thee en een waterkoker ernaast heeft). Verder droom ik dan gewoon lekker wat voor me uit. In mijn slaap of met mijn ogen open. Dan droom ik de wereld zoals ik hem zou willen zien, zonder dat ik er enige moeite voor hoef te doen. En dan soms even een film kijken, om mijn zinnen te verzetten.
Ik denk dat ik in een vorig leven een bruine beer of een woelrat ofzo was. In ieder geval een beest dat aan winterslaap doet. In slaap vallen in september en eind april mijn ogen weer open doen. Het lijkt me wel wat.

Geen opmerkingen: