vrijdag 6 maart 2009

Mecenas

Mijn ouders hebben zich in de loop der jaren steeds meer ontwikkeld tot sponsoren van Limburgse kunstenaars.
Dat heeft geresulteerd in een aardige kunstcollectie. Er is bijna geen muur in huis, misschien alleen in de kelder, waar geen schilderij hangt. Sterker nog, op veel plekken hangen meerdere schilderijen onder en naast elkaar. Mijn oude slaapkamer is een opslag van oude - minder interessante - schilderijen geworden. Daarnaast zijn er op de vreemdste plekken in huis plankjes bevestigd om beelden te dragen.
Ze hebben de afgelopen jaren een aantal jonge, Limburgse, kunstenaars gevolgd, en kopen regelmatig werk van hen. Of kopen hun werk als cadeau voor mij. Ook altijd leuk.
Hun laatste actie is echter wel een van de bijzonderste ooit. Ze hebben een van de muren in hun serre ter beschikking gesteld aan Jack Ruebsaet, die daar carte blanche kreeg. Hij heeft twee weken lang gewerkt (en bij mijn ouders gewoond omdat hij anders te ver moest reizen) en zie hieronder het resultaat.
Het schijnt dat de oudere tak van de familie zich er niet helemaal in kan vinden. Opa en oma waren op zijn zachts gezegd verbaasd. Maar ik vind het vooral heel erg cool. Het zijn toevallig wel mijn ouders..






2 opmerkingen:

Amis Boersma zei

Wow, dat is ECHT heel erg cool... Ze zijn hipper dan ze dachten hehe... Komen er al Kerkradenaren kijken?

Miriam zei

Volgens mij komen alle vrienden en buren een voor een langs... ;) En eigenlijk zijn ze hipper dan ik dacht... want zij wisten wel dat ze zoiets zouden doen... En dat ze dus hip zijn..