zondag 8 maart 2009

Geheim

Er bestaat een geheime club.
Een club waarvan slechts enkelen - en dan hebben we het nog over duizenden - het bestaan weten. Ik wist er in ieder geval niets van af. Tot ik in New York The Game kocht, een NY Times bestseller van Neil Strauss, journalist en pick-up artist. In dat boek beschrijft hij twee jaar van zijn leven waarin hij van doodgewone nerd tot een van de grootste pick-up artists (versierders dus) ter wereld werd.
The Game is een geweldig boek. Niet alleen het verhaal zelf, en alle vreemde gebeurtenissen die hij meemaakt, maar vooral de hele wereld die hij beschrijft, waarin mannen door middel van trucjes, NLP technieken, hypnose en weet ik wat nog meer, hun angst om vrouwen te benaderen overkomen en vaak erg succesvol blijken te zijn in het versieren.



Nu heb ik het er met een aantal mensen over gehad, en ik krijg steevast dezelfde reacties: dat zijn freaks, nerds, engerds, en gewone vrouwen vallen daar toch niet voor.
Maar dat klopt dus niet.

Ten eerste zijn die mannen wellicht nerds als ze beginnen, maar kunnen een aantal veranderingen in hun gedrag er al toe leiden dat ze zelfverzekerder worden en daardoor zijn ze al direct geen nerds meer. Het is ook niet alleen bruikbaar tijdens het versieren, maar ook in andere sociale contacten.
Ten tweede worden deze mannen, in de meeste gevallen, niet opgeleid players die vrouwen gebruiken voor een nacht. Het zijn meestal mannen die op zoek zijn naar een gewone leuke relatie met een leuke vrouw.
Ten derde zijn de trucjes die ze leren enorm interessant. Ik vind het in ieder geval fascinerend.

Met als gevolg dat ik, sinds ik het boek uit heb, op internet allerlei gerelateerde filmpjes heb zitten kijken.
Ik kan er geen genoeg van krijgen.

Aangezien ik die wereld niet zomaar hier weg wil geven, raad ik iedereen aan het boek te kopen. En om te google-en.

Neil gaat binnenkort aan de slag met een boek met de -voorlopige- titel: The female answer to the game.

1 opmerking:

Nath zei

The Game - ik moet het met Ernst-Jan Pfauth eens zijn, die er vandeweek over schreef op nrcnext.nl: The Game klinkt als Frank ‘Respect the cock’ Mackey uit Magnolia (1999):
www.youtube.com/watch?v=_n2IVF9a2IA