zaterdag 28 maart 2009

30

Had ik vandaag net een gesprek over dit dilemma: over de keuzes en beslissingen (ja, dat kan los van elkaar staan: je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om nog geen beslissing te maken) en al wat dan niet meer zij, werd ik door iemand anders fijntjes gewezen op het programma Zooo 30. Met streepjes op de o's.
Over het dertigers dilemma. Jahaa. We weten het wel. We hebben alles en kunnen niet kiezen.
Gisteren had ik ook al zo'n gesprek. Over reflectie en zelfkennis (ook een onderdeel van het dilemma, zo schijnt).
Ik heb eigenlijk de hele tijd van dit soort gesprekken. Niet alleen omdat ik ze heb, dilemma's en last van keuzes, iedereen heeft ze. Of had ze (al dan niet lang geleden) en heeft daar dan weer een mening over.
Ik heb nog geen uitsluitsel over het geheel. Helaas. Maar dat is misschien maar goed ook. Ik houd wel van dit soort gesprekken.
Onderstaand filmpje verkondigt de mening van een veertiger (en telt dus niet). Die dan weer alle net verworven ideeën (na koffie met vrienden met kinderen) onderuit haalt.
Ik sta open voor discussie...

Geen opmerkingen: