zaterdag 20 september 2008

Never leave without a phonenumber!

Les 1 in New York, ongevraagd edoch herhaaldeijk gekregen van de taxichauffeur die me van het vliegveld naar 'huis' bracht: 'never ever go somewhere without taking a phonenumber!'.

Ik dacht namelijk dat het wel voldoende zou zijn om gewoon een adres te hebben. Zo van: hier moet ik naar toe, kan jij daarheen rijden en mij daar afzetten? Maar hij wist dus niet precies waar het was. En toen wilde hij bellen, want dan kon hij de kortste route vragen.
Toen hij na drie keer herhalen eindelijk begreep dat ik geen nummer bij me had vroeg hij me of ik al eens eerder op reis was geweest? En hoe ik dat dan gedaan had, zo zonder nummer? Nou ja, gewoon dus. Aan iemand de weg vragen of met een taxi gaan die de weg weet...Waarna hij me begon uit te leggen dat dat toch echt niet meer kon, want stel nou dat die persoon er niet was, hoe moest dat dan? Hijzelf kwam uit Senegal (nou dus! Jullie redden je toch ook zonder telefoons?) en hij had altijd een nummer bij zich.

Uiteindelijk hebben we het toch gevonden. Samen. En met hulp van de computer.
En toen was ik er.

Geen opmerkingen: