zaterdag 27 september 2008

Muzieksmaak

R en ik hebben dezelfde muzieksmaak.
Dat wil zeggen, ik houd erg van zijn muziek, en hij vast ook. En door hem ben ik andere artiesten gaan luisteren, die met hem hebben samengewerkt, dus die hij ook wel goed zal vinden. Dat bleek gisteren maar weer, toen ik 's avonds bij Joan as a Policewoman was in The Bowery Ballroom. Voordat zij begon speelden overigens de Pierces, die ook niet mis zijn. Joan is geweldig. Ik heb haar in mei in de Melkweg gezien, maar daar speelde ze alleen met drummer en bassiste. Deze keer had ze een blaassectie en violisten erbij. Wederom een geweldig concert dus.
Halverwege keek ik om me heen en sloeg mijn hart wederom over. Ik heb denk ik een radar voor hem, want ook nu zag ik hem direct tussen alle mensen staan. BAM! Daar is hij! Deze keer ben ik braaf geweest en heb ik geen aanstalten gemaakt om in de buurt te komen. Ik werd alleen en vooral blij van het feit dat we deel uit maakten van hetzelfde publiek. Dat gebeurt je toch niet zo snel in Amsterdam, dacht ik maar zo.
Natuurlijk zong hij ook nog mee op het liedje dat hij ook op Joans tweede cd begeleidt. En dat was ook weer fijn om te horen.
O o o, stel je toch voor dat je hier woont en dat je dit altijd kan overkomen!