zondag 30 november 2008

Dag 5: aantekeningen

Op vrijdag zag ik in 12 uur 9 uur film. Dat is veel. Daarom maak ik tegenwoordig aantekeningen, in het donker, van de gedachten die me invallen of de beelden die me opvallen. Zodat ik er niet meer over hoef na te denken en ik me kan focussen op de film.

Een kleine opsomming van wat ik zoals schreef:
Ik zeg boomhut, Irian Jaja. Dromen van naakte vrouwen voor de jacht, Groenland. Koelkast onder het mos, Siberie. Waarom kopen mensen dit soort lelijke jassen? India Elsewhere. Afrikaanse muziek in Amsterdam. Zwarte kaasmeisjes op Koninginnedag. Zijn deze beelden chronologisch? Tekst licht op in tussenstukjes. Bridging the gap, Veel lucht in beeld. Hij groette met twee gesloten vingers! Maybe the wasps are the aliens? Visseoog bij horizonshots. Calling E.T. Hele snelle shots van NY. Waarom? Shot zielige kindje tussen drinkscène!! Wat doet Tiffany in China? Iemand draagt een pacman t-shirt! Prachtige shots van ondergaande zon met schoorstenen die rook uitblazen. Not evil, just wrong. Ze zijn allemaal in de natuur geinterviewd. Krentebol op Hitlers verjaardag. Le sacre du printemps..beetje vreemd hier. Goetheboom werd ook gebombardeerd. ('waar Goethe allemaal literaire dingen heeft zitten doen'). Verschrikkelijke afsluitingsmuziek. Melt into the background. We returned to the set without the actors. Water with or without gas? Hij spreekt zijn talen.. Wij moeten lol maken (omdat zij het niet meer kunnen?). Pizza in Auschwitz.

Geen opmerkingen: