donderdag 27 november 2008

Dag 3: De werkelijkheid verzin je niet

Een documentaire over documentaires maken. Alle grote namen komen voorbij en vertellen over hun ervaringen. Werner Hertzog, Nick Broomfield, Hubert Suaper. Over een onderwerp vinden, een verhaal maken. Dat verhaal weer aanpassen, loslaten, doorgaan. Film je zelf, wie doet het geluid, welke besluiten neem je in de montage. De werkelijkheid verzin je niet, maar je kunt hem wel manipuleren. Fragmenten van films, waarvan ik er gelukkig best al een anatal gezien heb. Ik loop naar buiten met een nieuwe lijst in mijn boekje.
Dan word ik thuis getrakteerd op een film over NIck Drake uit 1999. Wat een feest.


1 opmerking:

Amis Boersma zei

Ja, dit clipje vond ik fantastisch! Het is ook waar; reality beats fiction - hoe naar dat vaak ook is. En ja, Tamar heh? Die mag wat mij betreft wel weer vaker het witte doek...