vrijdag 28 november 2008

Dag 4: slaap

Ik weet dat ik momenteel niet de meest gezonde levensstijl praktiseer. Waardoor ik wellicht iets vaker moe ben dan zou moeten. (ik wijt het zelf het liefst aan de winter), maar als ik in slaap val bij een documentaire, heb ik toch het idee dat het niet echt een goede documentaire is. Goed, het was de vijfde film vandaag, maar toch. Hoewel het uitgangspunt (Chinezen die hun huis uit moesten omdat de overheid een waterkrachtcentrale wil bouwen waardoor het rivierwater stijgt) heel interessant was werd het toch vooral een constante stroom van ruziënde Chinezen. Waardoor ik in slaap viel. Ik vond het vooral jammer dat ik bij het zien van de beelden van China het land wel nog kon voelen, maar niet meer kon ruiken. Of me dat althans niet meer kon herinneren.
Verder vind ik het noemenswaardig dat ik vandaag o.a. de film heb gezien die doorgaans als de eerste documentaire wordt gezien. Uit 1922. Over eskimo's.

Geen opmerkingen: