dinsdag 14 april 2009

Tijd

Het is alweer half april.
Het jaar is alweer voor meer dan een kwart voorbij.
Ik had toch allerlei plannen? Die nu al lang uitgevoerd hadden moeten zijn?
Erger nog, ik maak steeds meer plannen erbij. Waardoor de stapel alleen maar hoger wordt. Van ideetjes, projectjes, plannetjes, tripjes, avondjes, etentjes, drankjes en ga zo maar door. Die toevoeging, -jes, moet ervoor zorgen dat het minder groot of minder veel lijkt dan het is. Als iets een project is in plaats van een projectje dan is het nog uitvoerbaarder.
Althans, ik denk dat dat de achterliggende gedachte is die ik er onbewust in stop.
En iedere week heb ik minstens twee momenten waarop ik die plannen probeer te organiseren. Lijstjes maak. Zodat ik kan wegstrepen.
Nu de lente er weer is (want ja, die is er weer), wordt het nog erger, omdat de lijst van leuke dingen nu exponentieel toeneemt. Niet alleen maak ik heel veel extra plannen. Ik denk ook nog een keer genoeg energie te voelen om ze allemaal in een recordtijd te kunnen volbrengen. Terwijl de realiteit is dat ik, eenmaal in de zon, niets meer wil en alle plannen die door mijn hoofd dansen Oost-Indisch negeer.
Had ik maar meer tijd....

Geen opmerkingen: