maandag 23 februari 2009

Avondje uit

Links van me zie ik de skyline van New York. The Empire State Building, nog net zichtbaar in de bewolkte lucht. Het regent. En ik zit in een andere wereld, Thuis bij Erwin en Scott, die in NJ wonen. Het lijkt onwerkelijk, de stad aan de overkant van het water. En toch is het echt. Ik zie auto's rijden, lichtjes aan en uit gaan.

Afgelopen week zat ik op een pluche rode bank, in een vreemd alternatief theater in Brooklyn, waar J sinds deze week woont, en vroeg ik me af waar ik nou weer terecht was gekomen.
Eerder die avond speelde de band in de Lower East Side. Daarna gingen we, met 14 mensen in een busje gepropt, over de Brooklyn Bridge, naar J's huis. Een theatergroep heeft een oud pakhuis omgebouwd tot theater, met op de tweede etage kantoren en daarboven kamers. Zonder ramen, dat wel. Maar wel redelijk groot, en lekker alternatief. Daar aangekomen bleek dat het gastoptreden van de freaks nog niet klaar was. En werden we dus getrakteerd op de meest bizarre voorstelling die ik ooit gezien heb. Een dwerg zonder armen die een drumstel optilde aan kettingen die aan zijn oorringen werden bevestigd, een meneer die van top tot teen getatoeerd was met groene puzzelstukjes (nee, echt, overal (en die een of ander goedje uit zijn maag oppompte dat vervolgens door iemand anders werd opgedronken), een jongen die de fooien van die dag op zijn lijf liet nieten (men mocht zijn dollar met een nietmachine op zijn lijf bevestigen) en nog een paar ietwat gewonere mensen die gewoon vreemd geverfd waren en andere rariteiten uithaalden.

En ik was niet eens zo heel erg onder de invloed van het een en ander.
Uiteindelijk belandden we met de freaks om 3 uur 's nachts in een Mexicaans restaurant, want eten moet je toch. Beetje kletsen. Zo zei puzzelman bijvoorbeeld dat zijn oorstukjes (ja, hij heeft stukjes uit zijn oren laten halen om nog meer op een puzzel te lijken) in een diepvries in Vegas liggen. Dat soort gesprekken. Verder zijn het aardige mensen hoor. Alleen is het toch even schrikken als je 's ochtends puzzelman in zijn onderbroek tegen komt..

Geen opmerkingen: